Registration and Refund Policy

REGISTRATION

Register Online
www.cca-acc.ca/programs

IN-PERSON REGISTRATION:

Walk into the CCA office and register for your course. We accept cash, Interac, Visa, MasterCard and personal cheques with in-person registration.

TELEPHONE REGISTRATION:

CCA accepts telephone registration Monday to Friday, 10:00 am to 3:00 pm. Call 613-738-8998 to register. We accept Visa and MasterCard over the phone.

CANCELLATIONS

Really great programs get cancelled when you wait until the last moment to register. A decision to cancel a program is made several days prior to program running and a full refund will be issued. You will be notified beforehand if a program is cancelled so do not wait too long to register.

REFUNDS

Full refunds will be given:

  • If the Association cancels the course.
  • If requested at least TWO full business days before the second class in the session.
  • For one-day workshop scheduled on a week day or weekend, if requested TWO business days before the workshop begins.

Pro-rated refunds will be given anytime during the session upon request for medical reasons only. The request must be accompanied by a medical certificate.

Please note that no refunds will be given if such action jeopardizes the financial viability of the course as determined by the Programs Administrator and the Treasurer.

There will be an administrative charge of $10.00 on ALL refund requests for programs in the current session.

CREDIT NOTES WILL NO LONGER BE ISSUED.

INSCRIPTIONS

Inscrivez-vous en ligne
www.cca-acc.ca/programs

INSCRIPTION EN PERSONNE:

Entrez dans le bureau de la CCA et inscrivez-vous à votre cours. Nous acceptons les espèces, les cartes Interac, Visa, MasterCard et les chèques personnels avec inscription en personne.

INSCRIPTION TÉLÉPHONIQUE:

La CCA accepte les inscriptions téléphoniques du lundi au vendredi, de 10 h à 15 h. Composez le 613-738-8998 pour vous inscrire. Nous acceptons les cartes Visa et MasterCard par téléphone.

ANNULATIONS

Des excellents programmes sont annulés lorsque vous attendez jusqu’au dernier moment pour vous inscrire. La décision d’annuler est prise plusieurs jours avant le début du programme et vous serez remboursé. Vous serez avisé préalablement si un programme est annulé.

REMBOURSEMENTS

Les remboursements complets seront accordés:

  • •Si l’Association annule le cours.
  • •Si demandé au moins DEUX jours ouvrables complets avant le deuxième cours de la session.
  • •Pour les cours d’un jour ou le week-end, si demandé DEUX jours ouvrables avant le début du cours.

Les remboursements au prorata seront accordés à tout moment pendant la session sur demande uniquement pour des raisons médicales. La demande doit être accompagnée d’un certificat médical.

Veuillez noter qu’aucun remboursement ne sera accordé si une telle action compromet la viabilité financière du cours telle que déterminée par l’administrateur des programmes et le trésorier.

Il y aura des frais administratifs de $10,00 sur TOUTES les demandes de remboursement des programmes de la session en cours.

LES BILLETS DE CRÉDIT NE SERONT PLUS ÉMIS.